tisdag 9 juni 2009

Körkort


I går fick min son körkort!Grattis till honom och till mig!

Det känns bra,men lite läskigt.Mycket kan hända på vägen.


Det gäller att känna till alla faror,här min son får du några goda råd!


1.Grävlingen kommer smygande på vägen nattetid.Den ser dåligt.

Att kalla någon grävling i Frankrike är mycket olämpligt,där betyder grävling en man som är lite dum,lyssnar på för hög musik och försöker ragga brudar.

2.Vägsnigeln är ute alla tider på dygnet.Det är en person som inte kan följa trafikrytmen.Han/hon bryr sig heller inte om de gigantiska bilköer de har bakom sig.Det kan vara lätt att frestas till en vansinnesomkörning.Gör ingen sån!

3.Älgen är stor och har många fästingar på sig.Störst risk att möta älgen är i gryning och skymning för då är den hungrig.

4.Låtsaspoliser finns det gott om.Det är de som vägrar att gå åt sidan när du försöker göra en omkörning,de har ingen som helst lust att samarbeta och tutar gärna när de upptäcker ett brott i trafiken.

5.Cyklister är ofta män i blöja.De kallar det för cykelbyxa.Förekommer ofta mitt ivägen.Flera i bredd.Drömmer om att delta i The Cape Argus Cycle Tour i Kapstaden.Sure....


Så nu tror jag fick med det viktigaste,var försiktig lilla gubben!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar